sunnuntai 23. lokakuuta 2011

Verkostojen muodostaminen

Verkostojen muodostaminen on taito luoda luottamusverkkoja muiden ihmisten kanssa. Bisnestoiminnassa henkilöiden väliset roolit ovat ammatillisia ja muodollisia, eikä kauppaa tehdä lähipiiriin kuuluvien henkilöiden kanssa (tutut, kaverit, ystävät, läheiset). (Herranen 2011, 144–146.)
”Menestys syntyy luomalla verkostoja (Herranen 2011, 144)”.
”Työssä ei ole varaa hölmöilyyn (Herranen 2011, 27)”.
”Luottamuksen rakentamiseen kuluu vuosia, mutta sen voi menettää silmänräpäyksessä (Herranen 2011, 152)”.
”Kavereilta ei osteta, eikä heille myydä mitään, koska sillä tavoin kerjää vain ikävyyksiä itselleen (Herranen 2011, 145–146).
”Kaikki kaupankäynti rakentaa koko uran mittaista ansioluetteloa (Herranen 2011, 151)”.
Kaikki kaupankäynti rakentuu luottamukseen (Herranen 2011, 152). Verkostojen muodostaminen on eräs myynnin lisäämisen perustekijä. Menestyjällä on hyvä (ei välttämättä suuri) ihmissuhdeverkko tuloksen saavuttamisen kannalta tärkeiden henkilöiden (vertaiset) kanssa. Vertaistuki tapahtuu kaverisuhteiden kautta ja se auttaa näkemään työelämän kokonaiskuvan. ”Kusipäiden kanssa ei tehdä päivääkään töitä (Mato Valtonen)” (Herranen 2011, 11–12.)

KIRJALLISET LÄHTEET:
Herranen, Kimmo. (2011). Kuinka rakensin gaselliyrityksen – Myyntijohtajan vuosi. Julkaisupaikka tuntematon: Talentum.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.