sunnuntai 23. lokakuuta 2011

Nöyryys

Nöyryys on asenne, joka kertoo, että ihminen ei ole vieraantunut vähäistä sosiaalista arvostusta saavien tehtävien tekemisestä tarpeen vaatiessa. Nöyrä ihminen tekee hyvällä mielellä ne tehtävä, jotka on tarpeen saada hoidettua, jos kukaan muu (mm. tehtävää hoitava henkilö) ei ole saatavissa. Nöyryydestä huolimatta, yrityksen toiminta perustuu tehtävien jakamiseen eri ihmisille, joten henkilön tulee työssä keskittyä roolinsa mukaisiin tehtäviin. (Herranen 2011, 116–117.)
”Nöyrä pitää olla, mutta ei nöyristellä (Etelä-Pohjalainen sanomus)”.
”Mä olen niin nöyrä, että ihan itteeniki hävettää (Etelä-Pohjalainen sanomus)”.
”Kukaan ei ole täydellinen. Minusta puuttuvat virheet (Tradenomisanomus)”.
Nöyryyttä myyntityössä ovat mm. asiakkaiden tasavertainen kohtelu, lupausten pitäminen, säännöllisyys ja virheistä oppiminen (saman virheen toistaminen on typerää ja tehotonta). Nöyryys voi olla myyjän henkilökohtainen kilpailuetu. (Herranen 2011, 116–117.)

KIRJALLISET LÄHTEET:
Herranen, Kimmo. (2011). Kuinka rakensin gaselliyrityksen – Myyntijohtajan vuosi. Julkaisupaikka tuntematon: Talentum.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.