”Asiakkaalle ei saa luoda mielikuvaa, että hän joutuu pyytämään pääsyä asiakkaaksi, asiakkaan tulee tuntea olevansa tervetullut (Herranen 2011, 17)”.Myyjän tulee kuunnella asiakasta, vastata kärsivällisesti ja nöyrästi kysymyksiin, ohjata asiakasta oikeaan suuntaan ja selvittää asiakkaan ongelmat. Huono palvelu ilmenee mm. epämiellyttävyytenä, ylimielisyytenä ja epäkohteliaisuutena. (Herranen 2011, 154.)
”Hyvä palvelu jää asiakkaan mieleen, ja siksi hän haluaa ostaa sinulta. Huono palvelu jää myös asiakkaan mieleen, ja siksi hän ostaa kilpailijaltasi, vaikka siitä olisi enemmän vaivaa tai enemmän kustannuksia. (mukaillen Herranen 2011, 154.)”
KIRJALLISET LÄHTEET:
Herranen, Kimmo. (2011). Kuinka rakensin gaselliyrityksen – Myyntijohtajan vuosi. Julkaisupaikka tuntematon: Talentum
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.