sunnuntai 23. lokakuuta 2011

Hyvä palvelu

Hyvä palvelu on myyntitapahtumaan liittyvä asiakkaan saama tunne siitä, että häntä arvostetaan ihmisenä. Hyvä palvelu ei useinkaan maksa sen enempää kuin huono palvelu. Hyvä palvelu ilmenee myyjän kärsivällisyytenä ja ystävällisyytenä sekä ajan varaamisena asiakkaalle. (Herranen 2011, 153–155.)
”Asiakkaalle ei saa luoda mielikuvaa, että hän joutuu pyytämään pääsyä asiakkaaksi, asiakkaan tulee tuntea olevansa tervetullut (Herranen 2011, 17)”.
”Hyvä palvelu jää asiakkaan mieleen, ja siksi hän haluaa ostaa sinulta. Huono palvelu jää myös asiakkaan mieleen, ja siksi hän ostaa kilpailijaltasi, vaikka siitä olisi enemmän vaivaa tai enemmän kustannuksia. (mukaillen Herranen 2011, 154.)”
Myyjän tulee kuunnella asiakasta, vastata kärsivällisesti ja nöyrästi kysymyksiin, ohjata asiakasta oikeaan suuntaan ja selvittää asiakkaan ongelmat. Huono palvelu ilmenee mm. epämiellyttävyytenä, ylimielisyytenä ja epäkohteliaisuutena. (Herranen 2011, 154.)

KIRJALLISET LÄHTEET:
Herranen, Kimmo. (2011). Kuinka rakensin gaselliyrityksen – Myyntijohtajan vuosi. Julkaisupaikka tuntematon: Talentum

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.