sunnuntai 23. lokakuuta 2011

Massasta erottuminen

Massasta erottuminen on markkinointitekniikka, jossa peliä pelataan henkilökohtaisella (ja sen organisaation, johon kuuluu) riskillä. Massasta erottuminen vaatii vahvaa itseluottamusta (”munaa”) ja kritiikinsietokykyä (”paksua nahkaa” ja sitä, että asioita ei oteta henkilökohtaisesti), ja se perustuu muistijäljen jättämiseen. Perinteisesti (konsevatiivisesti) toimien ei yleensä saavuteta merkittäviä tuloksia. (Herranen 2011, 131–133.)
”Opettele provosoimaan (Herranen 2011, 131).”
Massasta erottumisen eräs toimintamuoto markkinointiviestinnässä on provosointi (mm. synnyttää kielteisiä tunteita, ärsyttää, haastaa). Provoisointi voi aiheuttaa voimakkaita tunteenpurkauksia markkinaviestin vastaanottajassa, ja palaute voi olla kovasanaista ja asiatonta. (Herranen 2011, 131.)

KIRJALLISET LÄHTEET:
Herranen, Kimmo. (2011). Kuinka rakensin gaselliyrityksen – Myyntijohtajan vuosi. Julkaisupaikka tuntematon: Talentum.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.