”Ei auta itku kansainvälisillä markkinoilla (mukaillen suomalainen sanomus).”Myynnin tehtävä on sopeutua vallitsevaan tilanteeseen ja kilpailla muita yrityksiä vastaan niillä tuotteilla joita yritys toimittaa tällä hetkellä. Myynnin heikkousalue voi olla yksi tai useampi seuraavista (aakkosjärjestyksessä):
”Oikealla asenteella varustettu myyjä myy mitä tahansa (mukaillen Herranen 2011, 127)”.
- Asenne (myyjä)
- Asiakaskontaktien (liidit, soitot, käynnit) alhainen määrä
- Markkinasegmenttien määrittelemättömyys tai väärä määrittely
- Myynnin johtamisen kilpailukyvyttömyys
- Myyntisopimusten sulkemisten (”klousaukset”) alhainen määrä
- Myyntitaitojen osaamattomuus (myyjä)
- Myyntitavoitteiden väärä määrittely (liian matalat tai liian korkeat)
- Palkkiojärjestelmän väärä määrittely
- Tuotetietojen osaamattomuus (myyjä)
- Tuotteen kilpailukyvyttömyys markkinoilla. (Herranen 2011, 125–129).
KIRJALLISET LÄHTEET:
Herranen, Kimmo. (2011). Kuinka rakensin gaselliyrityksen – Myyntijohtajan vuosi. Julkaisupaikka tuntematon: Talentum.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.