sunnuntai 23. lokakuuta 2011

Asiakkaan tuottama hyöty yritykselle

Asiakkaan tuottama hyöty yritykselle on se lisäarvo, jonka myyjä saa itselleen asiakas-myyjä -suhteesta. Asiakkaan tuottamaa hyötyä tulee arvioida säännöllisin välein, ja jos asiakkaan ei todeta olevan yrityksen kannalta hyödyllinen, voidaan esim. pyrkiä kehittään uusia tuotteita, joilla asiakas ja yritys saavat itselleen lisäarvoa. (Herranen 2011, 73–77.)
”Vanhalle asiakkaalle ei kannata olla ikuisesti kiitollisuudenvelassa (Herranen 2011, 75)”
Asiakkaan tuottama hyöty arvioidaan karkealla tasolla, ja ohjataan yrityksen toiminta kannattavimpiin asiakkaisiin. Asiakkaasta saatavaa hyötyä yritykselle voidaan lisätä nostamalla mm. nostamalla tuotteen hintaa ja lisäämällä palvelujen myyntiä. (Herranen 2011, 77.)

KIRJALLISET LÄHTEET:
Herranen, Kimmo. (2011). Kuinka rakensin gaselliyrityksen – Myyntijohtajan vuosi. Julkaisupaikka tuntematon: Talentum.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.