sunnuntai 23. lokakuuta 2011

Ainutlaatuinen asiakashyöty

Ainutlaatuinen asiakashyöty on tuotteen tai palvelun piirre, jolla se eroaa muista vastaavista siten, että asiakas on valmis maksamaan siitä muita tosiasiallisesti samantasoisia hyödykkeitä korkeamman hinnan. Ainutlaatuisen asiakashyödyn sisältävää tuotetta sanotaan uniikiksi. Myyjän tehtävä on saada asiakas ymmärtämään se, miten yrityksen tuote eroaa asiakashyödyltään muista vastaavista tuotteista. Mikäli tuotteiden välillä ei ole erilaistavia hyötyjä, yleensä halvin tuote voittaa. (Herranen 2011, 66–68.)

KIRJALLISET LÄHTEET:
Herranen, Kimmo. (2011). Kuinka rakensin gaselliyrityksen – Myyntijohtajan vuosi. Julkaisupaikka tuntematon: Talentum.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.