sunnuntai 23. lokakuuta 2011

Asenne (myyntimies)

Asenne (myyntimies) on myyntimiehen ammattitaidon tärkein perustekijä (muut ovat oppiminen, myyntitaito ja tuotetieto). Hyvä asenne korjaa yleensä muissa ammattitaidon osissa olevat puutteet. Asenne tarkoittaa sitä, että myyjä tekee ongelmatilanteissa ”lisätyötä” asiakkaan tarpeen täyttämiseksi ja myynnin tiellä olevien esteiden poistamiseksi. (Herranen 2011, 44–45.)
”Poista asiakkaan huolenaiheet (Herranen 2011, 40)”.
”Hyvä palvelu jää asiakkaan mieleen, ja siksi hän haluaa ostaa sinulta. Huono palvelu jää myös asiakkaan mieleen, ja siksi hän ostaa kilpailijaltasi, vaikka siitä olisi enemmän vaivaa tai enemmän kustannuksia. (mukaillen Herranen 2011, 154.)”
Myyjän hyvä asenne ilmenee hyvänä palveluna, joka osoittaa sen, että myyjä arvostaa asiakasta ihmisenä, ja pyrkii löytämään ratkaisun asiakkaan ongelmiin. Hyvä palvelu ilmenee myyjän kärsivällisyytenä ja ystävällisyytenä sekä ajan varaamisena asiakkaalle. (Herranen 2011, 153–155.)

KIRJALLISET LÄHTEET:
Herranen, Kimmo. (2011). Kuinka rakensin gaselliyrityksen – Myyntijohtajan vuosi. Julkaisupaikka tuntematon: Talentum.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.