sunnuntai 23. lokakuuta 2011

Tapaamisen jälkihoito

Tapaamisen jälkihoito on myyntiprosessissa kaupanteon jälkeen tapahtuva yhteydenotto asiakkaaseen, ja sen tarkoituksena on vahvistaa myyjä-ostaja-rajapintaa. Myynnin tehneen organisaation tulisi toteuttaa tapaamisen jälkihoito ammattimaisesti jokaisen myynnin yhteydessä.(Herranen 2011, 122–124.)
”Kiitos mukavasta tapaamisesta (Herranen 2011, 112)”.
Hyvä tapaamisen jälkihoito voi ensimmäisen tapaamisen yhteydessä ratkaista pitkäaikaisen asiakassuhteen syntymisen. Tapaamisen jälkihoidossa on kyse nöyryydestä ja pienistä eleistä, sekä asiakkaan palvelemisesta (mm. avoimien yksityiskohtien selvittäminen, yhteydenotto sovitun ajan kuluttua, luvattujen asioiden tekeminen). Tapaamisen jälkihoito edellyttää kykyä tarkkailla tapaamista asiakkaan näkökulmasta. (Herranen 2011, 122–123.)

KIRJALLISET LÄHTEET:
Herranen, Kimmo. (2011). Kuinka rakensin gaselliyrityksen – Myyntijohtajan vuosi. Julkaisupaikka tuntematon: Talentum.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.